Ponedjeljak, 21 Listopad 2019 / Published in Novosti

 

Priopćenje za javnost Listopad 2019.

Predstavnici Sekcije za promet Obrtno – poduzetničke komore Slovenije (Obrtno – podjetniška zbornica Slovenije OZS) i Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika (UHCP) su na zajedničkom sastanku održanom u Hrvatskoj zatražili uklanjanje zastoja na graničnim prijelazima i uspostavu novih pravila u cestovnom prometu.

Nerazumno duga čekanja teretnih vozila i autobusa na graničnim prijelazima

»Mi prijevoznici iz Slovenije i Hrvatske primijetili smo da radi neusklađenosti rada nazornih tijela često dolazi do nerazumno dugih rokova čekanja teretnih vozila i autobusa na graničnim prijelazima. Spomenuto je osobito problematično početkom tjedna, kada se na prijelaz granice čeka i po deset sati. Obzirom da vozači imaju strogo određeno radno vrijeme, taj dan kada čekaju na prijelazak granice više ne mogu nastaviti sa svojim radom, jer razdoblje radnog vremena istekne zbog čekanja. Zbog toga čekanja na granicama prouzročuju veliku gospodarsku štetu«, upozorio je Peter Pišek, predsjednik Sekcije za promet OZS.

Prijevoznici iz obje države već duže vremena inzistiraju na što hitnijem sazivanju mješovite slovensko – hrvatske komisije za područje cestovnog prijevoza, a u čijem radu bi trebali sudjelovati i predstavnici policije obje države. Smatraju da je zadatak mješovite komisije da u što kraćem roku odredi deset graničnih prijelaza preko kojih će se odvijati tranzitni promet između Slovenije i Hrvatske bez ikakvih smetnji i ograničenja. Sastanak predmetne mješovite komisije je iz nepoznatih razloga odgođen već nekoliko puta.

Prijevoznici za nova pravila u cestovnom prijevozu

Europska unija je u svrhu uređenja jedinstvenog tržišta međunarodnog cestovnog prijevoza pripremila niz prijedloga izmjene legislative unutar Mobility Package I – Paketa mjera za mobilnost. Rasprava o predloženim novim pravilima je postala političko pitanje, te je prouzročila podjelu država na dva dijela. Slovenski i hrvatski prijevoznici su istoga stajališta kao i druge manje države, te stoga zahtijevaju uspostavu novih pravila na području prijevozništva s osobitim naglaskom na slijedeće.

– Pravila o upućenim radnicima – vozačima koji obavljaju međunarodni prijevoz tereta ili putnika

Upućenim radnikom bi se trebao smatrati samo vozač koji obavlja kabotažu, a nikako vozač koji obavlja bilateralni, tranzitni ili međunarodni prijevoz za ili iz trećih država.

– Pravila o kabotažnim prijevozima
Pravila o izvođenju kabotaže bi trebala ostati nepromijenjena. Instrument »razdoblja mirovanja« nije primjereno sredstvo borbe protiv izvođenja sustavne kabotaže.

– Pravila o korištenju redovnog tjednog odmora
Udruženja prijevoznika Slovenije i Hrvatske podupiru razvoj i uporabu mreže sigurnih parkirališta, međutim ponude obzirom na potrebe i potražnju, nema. Stoga smatraju da bi se uspostavom adekvatne mreže sigurnih parkirališta u Europskoj uniji vozačima moralo dopustiti i omogućiti provođenje redovnog tjednog odmora također i u vozilu, obzirom da bi takva parkirališta trebala osiguravati prostor za higijenu, rekreaciju i adekvatnu prehranu vozača.

– Pravilo o izuzeću od uporabe tahografa za vozače u građevini
Prijevozi koji se vrše na gradilištima predstavljaju samo pomoćne poslove koji su neposredno vezani za izvođenje građevinskih radova. Stoga dinamiku vožnje određuju građevinski radovi, koji ovise o godišnjem dobu i vremenskim uvjetima. Tijekom kasne jeseni, zime, kao i tijekom ljeta u kišnim razdobljima takva vrsta prijevoza nije moguća. Tijekom odgovarajućih vremenskih uvjeta ograničenja maksimalno propisanih razdoblja vožnje i odmora predstavljaju prepreku. Stoga bi trebalo tu specifičnu vrstu prijevoza pod točno određenim uvjetima uvrstiti u kategoriju izuzeća od uporabe tahografa, kao što je primjerice slučaj sa poljoprivrednim vozilima i kod prijevoza žive stoke.

Obrazovanje vozača

Gotovo 85 % cijene prijevoza čine troškovi koje određuje država sa svojim mjerama. Stoga je od osobitog značaja u prijevozničkim tvrtkama obrazovan kadar. Dobar radnik predstavlja konkurentsku prednost svake pojedinačne tvrtke. Kod novo zaposlenih vozača vidljivo je neiskustvo i manjak znanja, a prijevozničke tvrtke snose visoke troškove brojnih oštećenja vozila i tereta, a što utječe na bonitet kod osiguravajućih kuća. Sekcija za promet OZS je već podnijela resornom ministarstvu inicijativu za potpunu obnovu obrazovnog sustava profesionalnih vozača. Također se i hrvatski prijevoznici susreću s takvim problemima glede obrazovanja vozača. Zajednički je stav da je trenutni sustav izvođenja obveznog obrazovanja vozača i stjecanja početnih kvalifikacija manjkav, te se inzistira na uspostavi kvalitetnog sustava obrazovanja sa više praktične nastave.

Ponedjeljak, 29 Srpanj 2019 / Published in Novosti

Dana 25.7.2019. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture objavilo je službeno priopćenje o rezultatima pregovora sa Slovenijom glede prekograničnog teretnogprometa.

U priopćenju između ostaloga stoji da će od 1.8.2019.

– GP Rupa i Pasjak moći koristiti teretna vozila mase preko 7,5 t registrirana isključivo u sljedećim županijama: Istarska županija, Primorsko-goranska županija, Ličko-Senjska županija, i dalmatinske županije (Zadarska županija, Šibensko-kninskažupanija, Splitsko-dalmatinska županija i Dubrovačko-neretvanska županija),

– GP Dubrava Križovljanska, Trnovec i Mursko Središće moći će koristiti teretna vozila mase preko 7,5 tona registrirana isključivo u sljedećim županijama: Međimurska županija i Varaždinska županija,

-GP Lupinjak i Razvor moći će koristiti teretna vozila mase preko 7,5 t registriranaisključivo u Krapinsko-zagorskoj županiji.

Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika ovim putem ponovno izražava oštroneslaganje s predloženim dogovorom. Udruga konstantno izražavanezadovoljstvo diskriminatornim i sramotnim postupanjem državnih tijela, a posebno prema prijevoznicima iz središnje Hrvatske i Slavonije, kao i svim prijevoznicima koji su ograničeni u kretanju preko teritorija i granica vlastite zemlje.

Upravni odbor Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika okuplja prijevoznike izosamnaest hrvatskih županija te se odluke donose zajednički u interesu svihhrvatskih prijevoznika, bez obzira na sjedište ili veličinu pravnog subjekta. Stogaoštro odbacujemo optužbe o bilo kakvom favoriziranju ili dogovaranju u vlastitom interesu.

Ove propise nije donosila Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika, većMinistarstvo mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske te Ministarstvo infrastrukture Republike Slovenije. Unatoč svim našim inzistiranjima, zahtjevima, molbama i prijetnjama, ovo je rezultat političkih dogovora i trgovine.

Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika ne prihvaća predloženi dogovor inajoštrije osuđuje diskriminatorno postupanje Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Tražimo jednako postupanje prema svim hrvatskim cestovnim prijevoznicima iomogućavanje temeljnih sloboda kretanja ljudi, rada i kapitala.

U Varaždinu, 29. srpnja 2019.
Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika

Srijeda, 24 Srpanj 2019 / Published in Novosti

OSOBNI PODACI:

Spol: M
Datum rođenja: 12.8.1992.

Državljanstvo: hrvatsko

Prebivalište: Zagreb, Trnsko

Država: Republika Hrvatska

OSOBNI OPIS:

Visina: 187
Boja kose: svijetloplava

Boja očiju: svijetloplave

PODACI O NESTANKU:

Datum nestanka: 11.7.2019.

Mjesto nestanka: Zagreb, Trnsko

Ukoliko ste vidjeli ovu osobu ili posjedujete informacije o nestaloj osobi molimo vas da obavijestite najbližu policijsku postaju ili nazovete broj 192.

Ponedjeljak, 10 Lipanj 2019 / Published in Novosti

Poštovani,

unatoč svim našim naporima, zamolbama i upozorenjima upućenim resornom ministarstvu, ali i Vama, hrvatski cestovni prijevoznici su danas na rubu egzistencije zatvoreni unutar vlastitih državnih granica. Hrvatska politika se ponosi članstvom u Europskoj uniji i vrijednostima na kojima je ista izgrađena, a istovremeno nesmotrene  političke igre zatvaraju granice prema Sloveniji i dovode do diskriminacije u sektoru hrvatskog cestovnog prijevozništva.

U ožujku je hrvatska strana jednostrano zabranila prometovanje teretnih vozila preko graničnog prijelaza Mursko Središće, čime je provocirana akcija slovenske jednostrane zabrane odnosno ograničenja prometovanja preko svih važnih graničnih prijelaza – Rupe, Pasjaka, Razvora, Lupinjaka, Dubrave Križovljanske i Trnovca.

Šokirani smo činjenicom da su takve odluke donesene, a da nitko nije promislio kakve će biti posljedice za hrvatske cestovne prijevoznike, ali i gospodarstvo općenito. Naše resorno ministarstvo nije učinilo ništa da nas zaštiti ili na bilo koji način olakša poslovanje, štoviše suprotno – namjerno se produbljuju razlike među prijevoznicima iz različitih dijelova Hrvatske i svjesno nas se obmanjuje. Ponovno nismo svi jednaki pred zakonom i očito nismo svi jednako vrijedni.

Odbijamo biti žrtvama nečijih nepromišljenih izjava, obećanja i političkih trgovanja. Tražimo smjenu svih ministara i pomoćnika ministara odgovornih za političku odluku kojom je zatvoren granični prijelaz Mursko Središće, a što je i rezultiralo slovenskom reakcijom.

Inzistiramo da primite na sastanak predstavnike Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika najkasnije do srijede, 12. lipnja 2019., a kako bi se zajednički osmislila daljnja strategija i postignuo dogovor sa slovenskom stranom. Inzistiramo na Vašem angažmanu i jamstvu da će ova situacija biti razriješena u najkraćem mogućem roku.

U suprotnome ćemo organiziranom akcijom iskazati građanski neposluh.

U Varaždinu, 8. lipnja 2019.

Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika

TOP