Kao članovi Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika čestitamo mandataru gospodinu Oreškoviću, te predsjedniku Hrvatskog sabora gospodinu Reineru, te izražavamo punu podršku u nastojanju da se izbore za promjene u našoj državi. Vjerujemo da je ovo početak novog razdoblja koje će obilježiti gospodarski rast i napredak u svim segmentima društva. Svjedoci smo teških gospodarskih prilika koje pritišću sve hrvatske građane, te pozdravljamo svaki korak koji vodi k oporavku i napretku. Vjerujemo da sada kada se formiraju nove strukture vlasti u Hrvatskoj, ključni ljudi imaju mogućnost i političku snagu kojom mogu pokrenuti prave promjene.
U ovome momentu naša je branša na izdisaju, pritišću nas ogromni troškovi (od registracije i tehničkih pregleda vozila, pa do izdvajanja za autoceste; trošarinski sustav; parafiskalni nameti; ogromna davanja u vidu doprinosa, poreza, prireza), a sve bez ikakvih poticaja države. Nekada su upravo prijevoznici bili ti koji su donosili novac u državu, te realizirali više od 9 % deviznog priljeva. Pred godinu dana u tom je sektoru bilo zaposleno 61 241 osoba, a djelovao je 4 001 poduzetnik. Ostvareno je 8.4 milijarde kuna izvoza, uvoza 1.2 milijarde kuna, te je u konačnici povećan pozitivni trgovinski saldo za 7.7 %. Nekonkurentni smo, a posebice u odnosu na susjedne zemlje. Svatko od nas teži oporavku hrvatskog gospodarstva i želi raditi i privređivati u svojoj domovini, umjesto da traži izlaz negdje vani.
Svi mi okupljeni u ovoj udruzi predstavljamo najveće udruženje cestovnih prijevoznika u Hrvatskoj, te pozivamo da se kroz suradnju sa strukom djeluje u cilju očuvanja sektora prijevoza i jačanja konkurentnosti na slijedeće načine:
1. Kroz smanjenje troškova registracije, tehničkih pregleda i homologacije vozila, a kako bi isti bili na razini troškova u zemljama okruženja, te ukidanje preventivnih tehničkih pregleda vozila, obzirom da takva praksa postoji u određenim europskim zemljama
2. Povratom dijela trošarine na dizel gorivo subjektima u javnom prijevozu tereta i putnika cestom, obzirom da takva praksa postoji u određenim europskim zemljama
3. Kreiranjem svih zakona koji se tiču sigurnosti prometa na cestama u MPPI, te uvođenje dva člana predstavnika teretnog i putničkog prometa u saborskom Odboru za promet
4. Usklađenjem stupnja odgovornosti i posljedica za zaposlenika/vozača u odnosu na odgovornost poslodavca/prijevoznika
Pozivamo da se prilikom odlučivanja o osobama koje će biti dio Saborskog odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu, kao i odlučivanja o osobama koje će voditi Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture uzme u obzir i naše mišljenje. Molimo da svakako konzultirate struku; nas – ljude koji godinama rade u ovom okruženju, koji su stvarali prijevoznički sektor i upoznati su sa svim nedostacima postojećeg sustava. Na ključnim mjestima moraju biti kvalificirani ljudi koji su u kontaktu sa svime onime što se dešava u realnom okruženju, te koji će predano raditi u koordinaciji sa strukom. Vjerujemo da obzirom na naš doprinos u stvaranju ove države i njenom gospodarskom rastu i razvoju, moramo zajedničkim snagama i koordinacijom realizirati oporavak hrvatskog društva i gospodarstva.