Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika obilježila je u Varaždinskim Toplicama 3. i 4. prosinca 2015. prvih godinu dana rada. Krajem studenoga 2014. godine četrdesetak poslovnih subjekata udružilo se reagirajući na nezadovoljstvo radom prijašnjeg udruženja cestovnih prijevoznika, te s idejom stvaranja neprofitne, neovisne udruge, koja će djelovati za dobro svih hrvatskih prijevoznika.
Danas Udruga okuplja više od stotinu poduzeća s područja 15 hrvatskih županija, te se svakoga dana priključuju novi članovi. Svi su članovi ravnopravni u ostvarivanju svojih prava, bez obzira na veličinu voznog parka ili ekonomsku snagu. Osnovna ideja udruge jest omogućavanje jednakih uvjeta rada i privređivanja za sve, bez obzira na veličinu, tradiciju, podrijetlo.
U obilježavanju prvih godinu dana rada uz članove Udruge i poslovne partnere sudjelovali su i predstavnici srodnih udruženja iz Srbije, Slovenije i Mađarske, kao i predstavnici Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, Centra za vozila Hrvatske, Inspekcije cestovnog prometa, Hrvatske gospodarske komore, te ostali uvaženi gosti. Kroz zajedničku raspravu oko gorućih problema hrvatskog cestovnog prijevozništva razmijenjena su iskustva susjednih zemalja koje su se borile s istim neprilikama i izborile za bolji položaj na tržištu. Tako je zaključeno da je nužno tražiti i poticati promjene, pojednostavljenje poslovanja i usklađenje s razinom troškova u susjednim zemljama, jer je to jedini način očuvanja konkurentnosti i poslova u sektoru koji zapošljava više od 61 tisuću ljudi.
Iz rasprave je proizašla i Deklaracija Udruge koja se upućuje budućoj Vladi i svim nadležnim institucijama, a koja se prenosi u nastavku.
Temeljem razmijenjenih iskustava i informacija udruženja cestovnih prijevoznika iz Republike Mađarske, Republike Slovenije i Republike Srbije, Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika donosi sljedeću deklaraciju.
Hrvatski cestovni prijevoznici zahtijevaju od svih nadležnih tijela i institucija, a u cilju očuvanja sektora prijevoza i jačanja konkurentnosti, sljedeće:
1. Smanjenje troškova registracije, tehničkih pregleda i homologacije vozila, a kako bi isti bili na razini troškova u zemljama okruženja, te ukidanje preventivnih tehničkih pregleda vozila, obzirom da takva praksa postoji u određenim europskim zemljama
2. Povrat dijela trošarine na dizel gorivo subjektima u javnom prijevozu tereta i putnika cestom, obzirom da takva praksa postoji u određenim europskim zemljama
3. Kreiranje svih zakona koji se tiču sigurnosti prometa na cestama u MPPI, te uvođenje dva člana predstavnika teretnog i putničkog prometa u saborskom Odboru za promet
4. Usklađenje stupnja odgovornosti i posljedica za zaposlenika/vozača u odnosu na odgovornost poslodavca/prijevoznika